WRC Monte Carlo: Η μάχη των Seb!

WRC Monte Carlo: Η μάχη των Seb!

Η νέα εποχή του WRC, η εποχή των υβριδικών αυτοκινήτων ξεκίνησε! Είναι η μάχη των κατασκευαστών να προσαρμοστούν με ταχύτητα και αξιοπιστία στα νέα δεδομένα και τους νέους κανονισμούς που έφεραν αλλά και αφαίρεσαν καινοτομίες. Είναι ταυτόχρονα η μάχη των οδηγών να προσαρμοστούν σε αρκετά νέα πράγματα αλλά και να αποχωριστούν κάποια άλλα. Προς το

Η νέα εποχή του WRC, η εποχή των υβριδικών αυτοκινήτων ξεκίνησε! Είναι η μάχη των κατασκευαστών να προσαρμοστούν με ταχύτητα και αξιοπιστία στα νέα δεδομένα και τους νέους κανονισμούς που έφεραν αλλά και αφαίρεσαν καινοτομίες. Είναι ταυτόχρονα η μάχη των οδηγών να προσαρμοστούν σε αρκετά νέα πράγματα αλλά και να αποχωριστούν κάποια άλλα. Προς το παρόν, στο ξεκίνημα του Rally Monte Carlo, μπορεί να λείπει το χιόνι και ο πάγος αλλά δε λείπουν οι μάχες. Η μάχη για την κορυφή, είναι βγαλμένη από το παρελθόν. Οι Sebastien Ogier και Sebastien Loeb έδωσαν το δικό τους ρυθμό, σε shakedown και τις δύο πρώτες ειδικές θυμίζοντας μάχες προηγούμενων ετών. Πρέπει βέβαια να λάβουμε υπόψη μας πως κανείς από τους δύο δε θα ακολουθήσει ολόκληρο το πρωτάθλημα κι έτσι μπορούν να ρισκάρουν πολύ περισσότερο. Αντίθετα, οι οδηγοί που θα κάνουν και τους 13 αγώνες του θεσμού, πρέπει να είναι πιο προσεκτικοί ώστε να συλλέξουν βαθμούς από τον πρώτο κιόλας αγώνα.

Πριν περάσουμε στα αποτελέσματα της πρώτης μέρας, να δούμε τις βασικές διαφορές των αυτοκινήτων. Πλέον, τα αυτοκίνητα που γνωρίζαμε ως WRC ονομάζονται Rally1 και είναι υβριδικά αφού διαθέτουν και έναν ηλεκτροκινητήρα. Αυτός δίνει επιπλέον δύναμη στην εκκίνηση κάθε ειδικής αλλά και στη διάρκεια της με 3 διαφορετικούς χάρτες, με την επιλογή να έχει γίνει πριν την είσοδο του αυτοκινήτου στην ειδική. Η διαφορετική χαρτογράφηση σχετίζεται με την επιπλέον δύναμη που παρέχει ο ηλεκτροκινήρας σε συνάρτηση με την αποφόρτιση της μπαταρίας. Η μπαταρία επαναφορτίζεται όταν ο οδηγός αφήνει τελείως το πετάλι του γκαζιού ή πατάει φρένο αλλά φορτίζεται πλήρως και στο service park. Μέσα στο service park αλλά και σε συγκεκριμένα κομμάτια απλών διαδρομών τα αυτοκίνητα πρέπει υποχρεωτικά να κινούνται με τον ηλεκτροκινητήρα. Για να τοποθετηθούν όμως οι κινητήρες αυτοί, η μπαταρία αλλά και να εξασφαλιστεί η ασφάλεια πληρωμάτων, κριτών και θεατών, έγιναν κάποιες αλλαγές.

Αφαιρέθηκε το μεσαίο διαφορικό, χρησιμοποιούν και οι 3 κατασκευαστές τον ίδιο κλωβό ασφαλείας, έχουν τοποθετηθεί πράσινα φώτα σε εμφανή σημεία όταν είναι ασφαλές να ακουμπήσει κάποιος το αμάξωμα και αυτά γίνονται κόκκινα όταν δεν είναι ασφαλές. Σημαντική ακόμα αλλαγή είναι πως επέστρεψε ο κλασσικός επιλογέας των ταχυτήτων και δεν υπάρχουν πλέον τα «λεβιεδάκια» στο τιμόνι. Οι οδηγοί από τις πρώτες κιόλας δοκιμές έκαναν πολύ θετικά σχόλια αφού η επιπλέον δύναμη, όπως ήταν λογικό, ήταν κάτι που τους άρεσε. Το πρόγραμμα του αγώνα ξεκίνησε με το καθιερωμένο shakedown. Ο Sebastien Loeb, φρέσκος από τη 2η θέση που κατέκτησε στο Rally Dakar και με δυνατό κίνητρο αφού πλέον οδηγεί για τη Ford με το καινούριο Puma, ήταν ο ταχύτερος στα δύο πρώτα περάσματα. Στο 3ο και τελευταίο πέρασμα ο Sebastien Ogier έκανε τον ταχύτερο χρόνο αφήνοντας μισό δευτερόλεπτο πίσω του τον Loeb. Τόσο ο Ogier όσο και ο Loeb συμμετέχουν με νέους συνοδηγούς αφού αποσύρθηκαν οι Ingrassia και Elena αντίστοιχα. Όπως συνηθίζεται, οι πρώτες ειδικές του αγώνα ήταν βραδινές κι έτσι την Πέμπτη το βράδυ, είχαμε μια πιο ρεαλιστική εικόνα για τη συνέχεια.

Στην 1η ειδική με μήκος 15,2 χιλιόμετρα, ο Ogier ήταν ο ταχύτερος παρότι δεν ήταν απόλυτα ικανοποιημένος. Ο Loeb έκανε τον 2ο ταχύτερο χρόνο με διαφορά 5,4 δευτερόλεπτα και 3ος ήταν ο Evans με διαφορά 9,3. Ακολούθησαν τρία Ford με τους Greensmith, Breen και Fourmaux κάνοντας ένα εκρηκτικό ξεκίνημα για την MSport που είχε χρόνια να δει κάτι ανάλογο. Στη 2η ειδική που ήταν και η μεγαλύτερη του αγώνα με μήκος 23,25 χιλιόμετρα, ο Ogier ήταν και πάλι ο ταχύτερος. Αυτή τη φορά ο Loeb πλησίασε αφού ήταν μόλις 1,3 δευτερόλεπτα πιο αργός. Πρέπει να σημειώσουμε πως ο Ogier ξεκινούσε 1ος ενώ ο Loeb 11ος σε διαδρομές που είναι πλεονέκτημα να ξεκινά κάποιος μπροστά. Στο τέλος της πρώτης μέρας λοιπόν ο Ogier έχει εξασφαλίσει διαφορά 6.7 δευτερολέπτων από τον Loeb. Ο Evans φέρνει ένα ακόμα Toyota στην 3η θέση ηγούμενος των οδηγών που θα προσπαθήσουν για τον τίτλο, στη μετά Ogier εποχή.

Εξαιρετικός ο Fourmaux, στην 4η θέση με τον Greensmith να συμπληρώνει την πρώτη πεντάδα. Ο Neuville είναι το πρώτο Hyundai στην 6η θέση με τους teammates του, Tanak (8ος) και Solberg (10ος), να δηλώνουν πως είχαν προβλήματα. Δύσκολο ξεκίνημα για τον Kalle Rovanpera που είναι στη 12η θέση, χάνοντας 1 λεπτό και 8 δευτερόλεπτα από τον Ogier ενώ είναι πίσω από τον πρωτοπόρο της WRC2, Eric Camilli.

Το πρόγραμμα της Παρασκευής περιλαμβάνει 3 επαναλαμβανόμενες ειδικές διαδρομές.

Κατάταξη μετά τη 2η ειδική:

1 Ogier Toyota 25:48.4
2 Loeb Ford +6.7
3 Evans Toyota +11.2
4 Fourmaux Ford +17.9
5 Greensmith Ford +21.9
6 Neuville Hyundai +28.5
7 Breen Ford +29.2
8 Tanak Hyundai +41.1
9 Katsuta Toyota +48.2
10 Solberg Hyundai +58.8
11 Camilli Citroen (WRC2) +1:06.2
12 Rovanpera Toyota +1:08.8

 

Πηγή

Πηγή fantomas.gr

Μπορεί να σας ενδιαφέρουν