«Χάνονται» φάκελοι ακινήτων στις πολεοδομίες – Απίστευτη ταλαιπωρία στις μεταβιβάσεις

«Χάνονται» φάκελοι ακινήτων στις πολεοδομίες – Απίστευτη ταλαιπωρία στις μεταβιβάσεις

Χιλιάδες ιδιοκτήτες ακινήτων, που είτε προσπαθούν να ενταθούν στο «νέο εξοικονομώ», είτε απλά θέλουν να μεταβιβάσουν το ακίνητό τους, ανακαλύπτουν έκπληκτοι ότι η πολεοδομία έχει χάσει το φάκελό τους! Στην εποχή της ψηφιοποίησης και της «πλατφόρμας» οι περισσότερες πολεοδομίες της χώρας δεν έχουν καταφέρει ακόμα να μετατρέψουν τα αρχεία του σε ηλεκτρονική μορφή με αποτέλεσμα

Χιλιάδες ιδιοκτήτες ακινήτων, που είτε προσπαθούν να ενταθούν στο «νέο εξοικονομώ», είτε απλά θέλουν να μεταβιβάσουν το ακίνητό τους, ανακαλύπτουν έκπληκτοι ότι η πολεοδομία έχει χάσει το φάκελό τους!

Στην εποχή της ψηφιοποίησης και της «πλατφόρμας» οι περισσότερες πολεοδομίες της χώρας δεν έχουν καταφέρει ακόμα να μετατρέψουν τα αρχεία του σε ηλεκτρονική μορφή με αποτέλεσμα τα στοιχεία των ακινήτων να παραμένουν σε χάρτινους φακέλους κιτρινισμένους, πολλές φορές… «φαγωμένους» ή κατεστραμμένους από διάφορες πλημμύρες, πυρκαγιές κλπ. Δεν λείπουν δε και οι περιπτώσεις όπου απλά ο φάκελος χάθηκε!

Οι πολεοδομίες από την πλευρά τους επικαλούνται λόγους μετακόμισης, έλλειψης προσωπικού, ότι κατά λάθος οι φάκελοι πήγαν στην ανακύκλωση κτλ.

Η ουσία είναι ότι μόνο λίγοι δήμοι της χώρας έχουν καταφέρει να ψηφιοποιήσουν τους φακέλους ακινήτων. Εκεί, η διαδικασία προχωράει ομαλά. Εάν όμως ο φάκελος έχει χαθεί τότε ξεκινάει μια απίστευτη ταλαιπωρία για τους ιδιοκτήτες ακινήτων.

Τρία είναι τα βασικά προβλήματα σε αυτήν την περίπτωση:

1) να μην μπορούμε να ενταχθούν στο πρόγραμμα “εξοικονομώ”
2) να μην μπορούν να δώσουν την ηλεκτρονική ταυτότητα του κτιρίου
3) να μην μπορούν να μεταβιβάσουν το ακίνητο

Και πριν καλά καλά συνέλθουν οι ιδιοκτήτες από το πρώτο σοκ… έρχεται το δεύτερο: Θα πρέπει να γίνει ανασύσταση φακέλου από….το δημόσιο (!) και αν αυτό δεν καταστεί αδύνατο ο πολίτης θα πρέπει να πληρώσει ένα μηχανικό για νέα αποτύπωση του ακίνητου!

Εδώ θα πρέπει να τονισθεί ότι βάσει προεδρικού διατάγματος (ΠΔ 114/2005, ΦΕΚ Α 165/30-6-2005) το κράτος αναγνωρίζει την ευθύνη και η πολεοδομία αναλαμβάνει την ανασύσταση του φακέλου. Το βάρος της ανασύστασης, δηλαδή, πέφτει στους μηχανικούς του κράτους. Αυτό που σημαίνει «διεκπεραίωση με ρυθμούς Δημοσίου» εάν ο ίδιος ο ιδιοκτήτης δεν τρέξει (και πληρώσει από μόνος του) για να βρει τα αναγκαία έγγραφα.

Εάν δεν βρεθούν πουθενά τα αντίγραφα οι μηχανικοί θα πρέπει να προχωρήσουν σε νέα αποτύπωση, για να δημιουργηθεί νέος φάκελος, πράξη που φυσικά καλείται να πληρώσει (για δεύτερη φορά) ο ιδιοκτήτης του ακινήτου. Η πλήρης σειρά αποτύπωσης αρχιτεκτονικών σχεδίων ενός χώρου αποτελείται από κάτοψη, τομή, όψη και άνοψη. Αν προστεθεί σε αυτά και το τοπογραφικό τότε το κόστος εκτοξεύεται!

Όμως, μέχρι να λυθεί το πρόβλημα της απώλεια του φακέλου ακίνητου, παγώνει η έκδοση ταυτότητας κτηρίου που είναι απαραίτητη για τις μεταβιβάσεις. Επίσης όσοι συμμετέχουν στο εξοικονομώ και έχουν πληρώσει τα έξοδα δεν βρουν ή φτιάξουν ξανά τον φάκελο του ακινήτου τους κινδυνεύουν να μείνουν μόνο με την χαρά της προέγκρισης!

Το μόνο αισιόδοξο στην όλη κατάσταση είναι ότι πρόσφατα προκηρύχτηκε από το Τεχνικό Επαγγελματικό Επιμελητήριο Ελλάδας (ΤΕΕ ) έργο ύψους 150 εκατ. ευρώ για τη ψηφιοποίηση περίπου 3,5 εκατ. αρχείων πολεοδομιών.

Το συγκεκριμένο έργο βέβαια που θα ολοκληρωθεί σε πέντε χρόνια από τη συμβασιοποίησή του!

 

ΠΗΓΗ

Πηγή fantomas.gr

Μπορεί να σας ενδιαφέρουν