Ροή ειδήσεων

Περπάτημα: Γιατί είναι ιδιαίτερα ωφέλιμο για την υγεία μας

Για πολλούς, το περπάτημα είναι απλά κάτι που κάνουμε κάθε μέρα. Στην πραγματικότητα όμως, πρόκειται για μια από τις καλύτερες μορφές άσκησης που υπάρχουν.

Δεκάδες μελέτες έχουν δείξει ότι αυτή η απλή μορφή κίνησης έχει πολλά οφέλη, όπως καλύτερη σωματική και ψυχική υγεία, αυξημένη ενσυνειδητότητα και βελτιωμένες επικοινωνιακές δεξιότητες.

«Το περπάτημα είναι η πιο υποτιμημένη, διορθωτική, ψυχοσωματική, λιποδιαλυτική άσκηση», λέει η Ντέινα Σάντας, συνεργάτης του CNN σε θέματα γυμναστικής.

Ωστόσο, πριν ξεκινήσετε οποιοδήποτε νέο πρόγραμμα άσκησης, θα πρέπει πρώτα να συμβουλευτείτε το γιατρό σας.

Το περπάτημα βελτιώνει την υγεία σας

Ένα πρόγραμμα περπατήματος μπορεί να σας βοηθήσει να χάσετε βάρος– να μειώσετε την αρτηριακή σας πίεση και τη χοληστερόλη– και τον κίνδυνο για καρδιακές παθήσεις, διαβήτη και καρκίνο- μεταξύ άλλων.

Το «Walking for Health», μια ειδική έκθεση που πραγματοποίησε η Ιατρική Σχολή του Χάρβαρντ, αναφέρει ότι το περπάτημα μπορεί να κάνει περισσότερα για την καταπολέμηση των ασθενειών και άλλων προβλημάτων υγείας από σχεδόν οτιδήποτε άλλο. Για παράδειγμα, εάν περπατάτε δυόμισι ώρες την εβδομάδα, μπορείτε να μειώσετε τον κίνδυνο καρδιοπάθειας κατά 30%.

Βελτιώνει τη μνήμη και τις γνωστικές ικανότητες

Πολυάριθμες μελέτες δείχνουν ότι το περπάτημα ενισχύει τον εγκέφαλο. Μια μελέτη που δημοσιεύθηκε το 2010 στο περιοδικό «Neurology», διαπίστωσε μια σχέση μεταξύ του περπατήματος και της μεγαλύτερης ποσότητας φαιάς ουσίας στον εγκέφαλο. Για παράδειγμα, έρευνα του Πανεπιστημίου της Βιρτζίνια έδειξε ότι το περπάτημα μειώνει τον κίνδυνο άνοιας και νόσου Αλτσχάιμερ σε ηλικιωμένους άνδρες.

Ενισχύει τη διάθεσή σας και μειώνει το στρες

Λίγα λεπτά περπάτημα την ημέρα, μειώνει το άγχος και βελτιώνει τη διάθεσή σας. Αυτό ενισχύεται όταν περπατάτε στη φύση, ένα περιβάλλον, το οποίο σύμφωνα με πολυάριθμες μελέτες, είναι ευεργετικό με αμέτρητους τρόπους.

Το περπάτημα ενισχύει τους μυς, τα οστά και τις αρθρώσεις. Οι μύες των ποδιών και των κοιλιακών σας γυμνάζονται όταν περπατάτε, όπως και τα χέρια σας.

Τα οστά σας ωφελούνται επίσης, καθώς το περπάτημα είναι μια άσκηση η οποία είναι ιδανική για την οικοδόμηση της οστικής δύναμης. Και καθώς περπατάτε, η κίνησή σας βοηθά να μεταφέρετε οξυγόνο και θρεπτικά συστατικά στον χόνδρο των αρθρώσεών σας, ο οποίος δεν έχει άμεση παροχή αίματος.

Το περπάτημα σας βοηθά και να κοιμηθείτε

Ένα πρόγραμμα περπατήματος βοηθά στην τόνωση των επιπέδων ενέργειάς σας, αλλά μην ανησυχείτε αν υποφέρετε από αϋπνία. Σύμφωνα με το Ίδρυμα Αρθρίτιδας των ΗΠΑ, οι γυναίκες ηλικίας 50 έως 75 ετών που περπατούσαν για μία ώρα κάθε πρωί, είχαν λιγότερες πιθανότητες να έχουν αϋπνία από εκείνες που δεν περπατούσαν.

Είναι μια ασφαλής κι εύκολη άσκηση για αρχάριους

Περίπου το 17% έως 50% των Αμερικανών δεν κινούνται αρκετά, σύμφωνα με τα Κέντρα Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων των ΗΠΑ, με τα ποσοστά να διαφέρουν ανάλογα με την πολιτεία. Για αυτούς τους ανθρώπους, το περπάτημα είναι αναμφισβήτητα η καρδιοαναπνευστική άσκηση που τους ταιριάζει καλύτερα, λέει ο Έβαν Μάθιους, αναπληρωτής καθηγητής επιστήμης της άσκησης και φυσικής αγωγής στο Πολιτειακό Πανεπιστήμιο Montclair του Νιου Τζέρσεϊ.

«Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι είναι πιθανότατα μια οικεία κίνηση και οι άνθρωποι δεν αισθάνονται φόβο όπως όταν ξεκινούν μια νέα άσκηση», εξηγεί. Το περπάτημα είναι επίσης ασφαλές, με ένα από τα χαμηλότερα ποσοστά τραυματισμών, σύμφωνα με έκθεση του Υπουργείου Υγείας και Ανθρωπίνων Υπηρεσιών των ΗΠΑ.

Το περπάτημα μπορεί να είναι και μια έντονη άσκηση

Αν θέλετε να αυξήσετε την ένταση, μπορείτε να το κάνετε με διαλείμματα, εναλλάσσοντας τον ρυθμό σας. Μπορείτε επίσης να περπατάτε με βάρη στο χέρι ή στον αστράγαλο, με την προϋπόθεση ότι δεν είναι τόσο βαριά ώστε να επηρεάσουν τη στάση σας.

Δεν χρειάζεται να κάνετε 10.000 βήματα την ημέρα

Ενώ πολλοί υποστηρίζουν ότι θα πρέπει να κάνουμε 10.000 βήματα την ημέρα για να έχουμε καλή φυσική κατάσταση, μια έρευνα που υποστηρίζουν τα Εθνικά Ινστιτούτα Υγείας και η οποία δημοσιεύτηκε το 2019, διαπίστωσε ότι οι ηλικιωμένες γυναίκες που έκαναν 4.400 βήματα την ημέρα είχαν χαμηλότερο ποσοστό θανάτου από εκείνες που έκαναν μόλις 2.700. Η πιο δραστήρια ομάδα (8.500 βήματα καθημερινά) είχε 58% χαμηλότερο κίνδυνο θανάτου κατά τη διάρκεια της παρακολούθησης. Ωστόσο τα οφέλη εξανεμίζονταν μετά τα 7.500 βήματα.

Δημιουργήστε οικογενειακούς δεσμούς

Μια βόλτα με τα παιδιά σας θα μπορούσε να βελτιώσει την επικοινωνία σας, να μειώσει τα προβλήματα συμπεριφοράς και να ενισχύσει ακόμη και την ακαδημαϊκή σας επιτυχία.

«Ένας άντρας μου είπε ότι το περπάτημα έσωσε το γάμο του», λέει χαρακτηριστικά η Σάντας. «Το ζευγάρι βρισκόταν στα πρόθυρα του διαζυγίου όταν η σύζυγός του άρχισε να τον συνοδεύει στους καθημερινούς του περιπάτους. Άρχισαν να επικοινωνούν με νέους τρόπους, και αυτό τους έφερε ξανά κοντά».

Ανάπτυξη κοινοτικών δεσμών

Μελέτες δείχνουν ότι όταν οι άνθρωποι περπατούν συχνά στη γειτονιά τους, μειώνεται η εγκληματικότητα. Οι τακτικοί περίπατοι είναι επίσης ένας πολύ καλός τρόπος για να γνωρίσετε τους γείτονές σας, και οι κοινωνικοί δεσμοί είναι σημαντικοί σε κάθε ηλικία.

Το περπάτημα είναι δωρεάν και μπορεί να γίνει οπουδήποτε

Δεν χρειάζεται να πληρώσετε μια ακριβή συνδρομή στο γυμναστήριο. Απλά βάλτε τα παπούτσια σας και βγείτε έξω. Μπορείτε ακόμη και να περπατήσετε γύρω από το σπίτι σας. Ενώ το περπάτημα είναι μια εξαιρετική μορφή άσκησης, νέες έρευνες δείχνουν ότι πρέπει να κινούμαστε τακτικά καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας για βέλτιστη υγεία. «Το περπάτημα για πέντε λεπτά κάθε ώρα, είναι πολύ σημαντικό και δεν χρειάζεται καν να είναι μέτριας έντασης», δήλωσε ο Μάθιους.

ΠΗΓΗ: CNN

www.ertnews.gr

Check Also

ΕΚ: Σταδιακή κατάργηση της χρήσης των ζώων στην έρευνα

Σχέδιο δράσης σε επίπεδο ΕΕ με φιλόδοξους και εφικτούς στόχους καθώς και χρονοδιαγράμματα για τη …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *