Ο Εμβληματικός Λάζαρος Κυρίζογλου παρουσίασε το πρόγραμμα της παράταξης του για την ΚΕΔΕ.

Ο Εμβληματικός Λάζαρος Κυρίζογλου παρουσίασε το πρόγραμμα της παράταξης του για την ΚΕΔΕ.

Την ανανέωση της εμπιστοσύνης της πλειοψηφίας των αιρετών της Αυτοδιοίκησης, ώστε να προχωρήσει η ΚΕΔΕ με ταχύτερα βήματα προς το μέλλον, διεκδικεί ο πρόεδρος της Ένωσης Λάζαρος Κυρίζογλου. Ο κ. Κυρίζογλου επικεφαλής της παράταξης «Σύγχρονοι Ισχυροί Δήμοι» και Ύποψήφιος Πρόεδρος της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδος, έστειλε το παρακάτω μήνυμα, για τη μεγάλη μεταρρύθμιση στην Αυτοδιοίκηση:

Την ανανέωση της εμπιστοσύνης της πλειοψηφίας των αιρετών της Αυτοδιοίκησης, ώστε να προχωρήσει η ΚΕΔΕ με ταχύτερα βήματα προς το μέλλον, διεκδικεί ο πρόεδρος της Ένωσης Λάζαρος Κυρίζογλου.

Ο κ. Κυρίζογλου επικεφαλής της παράταξης «Σύγχρονοι Ισχυροί Δήμοι» και Ύποψήφιος Πρόεδρος της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδος, έστειλε το παρακάτω μήνυμα, για τη μεγάλη μεταρρύθμιση στην Αυτοδιοίκηση:

“Αγαπητές και αγαπητοί Συνάδελφοι

Η νέα αυτοδιοικητική περίοδος, που ήδη ξεκίνησε από τις αρχές του 2024, αποτελεί μια μεγάλη πρόκληση αλλά και μια μοναδική ευκαιρία, για να γίνει επιτέλους πράξη μια πραγματική και ουσιαστική μεταρρύθμιση στο μοντέλο λειτουργίας της Αυτοδιοίκησης και του Κράτους. Στην εθνική προσπάθεια για να πάμε την Ελλάδα και τις κοινωνίες μας ακόμη πιο ψηλά, οι Δήμοι μπορούν και πρέπει να πρωταγωνιστούν, θέτοντας ως προτεραιότητα, να βρίσκονται διαρκώς, δίπλα στους πολίτες.

Τα προηγούμενα χρόνια έγιναν σημαντικά βήματα μπροστά. Σήμερα οι Δήμοι μας είναι πιο δυνατοί και πιο αποτελεσματικοί. Το αποδείξαμε από τον τρόπο που διαχειριστήκαμε την πανδημία, κρατώντας τους Δήμους μας ανοικτούς και τις τοπικές μας κοινωνίες όρθιες. Έγινε σημαντική πρόοδος όσον αφορά τον ψηφιακό μας εκσυγχρονισμό και την αναβάθμιση της ποιότητας των υπηρεσιών που προσφέρουμε στους πολίτες. Έχουμε στη διάθεσή μας περισσότερα χρήματα μέσα από τη σταδιακή αύξηση των πόρων που εισπράττουμε από τους Κεντρικούς Αυτοτελείς Πόρους (ΚΑΠ), αλλά και από χρηματοδοτικά προγράμματα όπως το «Α. Τρίτσης», το ΕΣΠΑ, το Ταμείο Ανάκαμψης, κλπ. Ενισχύθηκε η κυβερνησιμότητα των Δήμων από το νέο εκλογικό σύστημα που εφαρμόστηκε και προέκυψαν ισχυρές αιρετές διοικήσεις στους Δήμους όλης της χώρας. Πετύχαμε από 1.1.2024 την εφαρμογή νέου, διαφανούς, δίκαιου και βιώσιμου τρόπου κατανομής των κεντρικών αυτοτελών πόρων μας. Προσφύγαμε στο ΣτΕ με ομόφωνη απόφαση του Δ.Σ. της ΚΕΔΕ κατά της επιβολής του τέλους ταφής.

Όμως ακόμη απομένουν να γίνουν πολλά. Χρειάζεται να συνδιαμορφώσουμε ένα νέο οδικό χάρτη για την Αυτοδιοίκηση Α’ Βαθμού. Αφενός για να αξιοποιήσουμε προς όφελος μας τις μεγάλες ευκαιρίες που δημιουργούν οι τεχνολογικές εξελίξεις και η τεχνητή νοημοσύνη. Αφετέρου για να έχουμε ισχυρό ρόλο στη διαχείριση των μεγάλων ζητημάτων που μας απασχολούν και θα μας απασχολήσουν τα επόμενα χρόνια, όπως οι συνέπειες της κλιματικής κρίσης, τα ανοικτά κοινωνικά ζητήματα (ασφάλεια, στέγαση, φτώχεια), η ενεργειακή αυτάρκεια, η θεσμική αναβάθμιση του αυτοδιοικητικού θεσμού και του αιρετού πολιτικού προσωπικού.

Ζητάμε τη στήριξη σας, για να κάνουμε επιτέλους πράξη το μεγάλο μας στόχο, να αποκτήσει ουσιαστικό περιεχόμενο η συνταγματική επιταγή για διοικητική και οικονομική αυτοτέλεια της αυτοδιοίκησης. Με έργα κι όχι με λόγια. Με γνώση, σχέδιο κι εμπειρία. Με γνώμονα το συμφέρον της Αυτοδιοίκης. Με ισχυρή παρουσία στα κέντρα λήψης των αποφάσεων. Με μια δυνατή ομάδα Δημάρχων και Δημοτικών Συμβούλων απ’ όλη την Ελλάδα. Με τη δική σας υποστήριξη θα πάμε όλοι μαζί την Αυτοδιοίκηση και τις τοπικές μας κοινωνίες, ακόμη πιο ψηλά”.

ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 

Ο Δήμαρχος Αμπελοκήπων – Μενεμένης με έξι συνεχόμενες θητείες, νυν Πρόεδρος της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας και οι υποψήφιοι με την παράταξη του «Σύγχρονοι, Ισχυροί Δήμοι» έχουν καταρτήσει ένα πλήρες πρόγραμμα που απαντάει σε κάθε αυτοδιοικητική πτυχή.

«Με περισσότερη Αποκέντρωση, σε ένα νέο σύστημα διοικητικής οργάνωσης της χώρας και της αυτοδιοίκησης, που θα στηρίζεται στις αρχές της εγγύτητας, της επικουρικότητας και της
αποτελεσματικότητας» όπως τονίζεται χαρακτηριστικά.

Οι προτεραιότητες επιγραμματικά του υποψήφιου προέδρου της ΚΕΔΕ, Λάζαρου Κυρίζογλου και των μελών της παράταξης:

• Με Δήμους που θα διαθέτουν λειτουργική αυτοτέλεια και οικονομική ανεξαρτησία και θα υποστηρίζονται από επαρκείς, θεσμοθετημένους πόρους, όπως προβλέπει το Σύνταγμα της χώρας μας.

• Με διεκδίκηση για ενισχυμένες αρμοδιότητες και ευθύνες, με πόρους, προσωπικό και μέσα.

• Με απαίτηση για την ουσιαστική θεσμική και οικονομική αναβάθμιση της καταστατικής θέσης του αιρετού πολιτικού προσωπικού των ΟΤΑ.

• Με προτεραιότητα στην ισότιμη αντιμετώπιση όλων των Δήμων, ανεξαρτήτως μεγέθους, με έμφαση στους μικρούς νησιωτικούς και μικρούς ορεινούς Δήμους.

• Με περισσότερο, καλύτερα αμοιβόμενο και επιστημονικά καταρτισμένο προσωπικό, ώστε να ανταποκρίνεται καλύτερα στις ανάγκες των πολιτών.

• Με έμφαση στη διαφάνεια σε όλα τα στάδια διαμόρφωσης και εφαρμογής των αποφάσεων και πολιτικών που αφορούν τη λειτουργία των δήμων, καθώς και στη διαρκή δημόσια λογοδοσία στους πολίτες, για τα πεπραγμένα.

• Με αξιοποίηση στα σύγχρονα «εργαλεία» διοίκησης, ώστε να είναι δυνατή η αξιοποίηση των χρηματοδοτικών προγραμμάτων που υπάρχουν.

• Επένδυση στην αναβάθμιση του αναπτυξιακού αποτυπώματος, προκειμένου οι Δήμοι να αποτελέσουν ισχυρό μοχλό ανάπτυξης των τοπικών κοινωνιών, αλλά και πολλαπλασιαστή ισχύος στην εθνική προσπάθεια για αναπτυξιακή επανεκκίνηση της Πατρίδας μας.

• Με έμφαση στις σύγχρονες προκλήσεις για πόλεις ψηφιακές, «έξυπνες», «πράσινες», βιώσιμες και ανθεκτικές στις απειλές της κλιματικής κρίσης.

• Δημιουργία των αναγκαίων μηχανισμών και εφαρμογή πολιτικών με ισχυρό κοινωνικό αποτύπωμα.

• Διεκδίκηση της Αυτοδιοίκησης Α’ Βαθμού ώστε να έχει τον πρώτο λόγο και ρόλο στις υποθέσεις που αφορούν τις πόλεις και τις τοπικές κοινωνίες.

Οικονομική Αυτοτέλεια

Ως προς τις προτεραιότητες των οικονομικών η παράταξη Λάζαρου Κυρίζογλου καταθέτει ολοκλήρωμένη πρόταση:

-Την αύξηση κατά 10% από το 2024 των πόρων που αποδίδονται στην Αυτοδιοίκηση Α’ Βαθμού, μέσω των Κεντρικών Αυτοτελών Πόρων (ΚΑΠ), ώστε να καλύπτεται το σύνολο των λειτουργικών δαπανών των Δήμων.

• Την καταβολή έκτακτης χρηματοδότησης, για την κάλυψη της επιπλέον δαπάνης που προκαλεί η αύξηση των αποδοχών των εργαζομένων στους Δήμους από 1-1-2024, που αποφάσισε η Κυβέρνηση.

• Την αύξηση των πόρων μέσω των ΚΑΠ, για κάθε νέα αρμοδιότητα που θα μεταβιβαστεί στους Δήμους το επόμενο διάστημα, παράλληλα με τη μεταφορά και του απαραίτητου προσωπικού,σύμφωνα με τις προβλέψεις του άρθρου 102 του Συντάγματος.

• Την κάλυψη του συνόλου του κόστους της δαπάνης που προκαλεί στους Δήμους η αρμοδιότητα της ναυαγοσωστικής κάλυψης.

• Την κάλυψη του συνόλου του ποσού που διατέθηκε από τους Δήμους για το αυξημένο ενεργειακό κόστος.
• Τη χρηματοδότηση με το 30% των πόρων που προβλέπει το Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης 2021-2025, γιαέργα της τοπικής αυτοδιοίκησης.

• Την επέκταση του Προγράμματος «Α. Τρίτσης» την περίοδο 2024-2027, για τη χρηματοδότηση απαλλοτριώσεων, έργων πολιτικής προστασίας κι αντιμετώπισης των συνεπειών της κλιματικής κρίσης.

• Την αύξηση του προϋπολογισμού για έργα που αφορούν Δήμους και θα χρηματοδοτηθούν από το ΕΣΠΑ 2024-2027 και το Ταμείο Ανάκαμψης.

• Τη χρηματοδότηση έργων τοπικής ανάπτυξης μέσα από το Στρατηγικό Σχέδιο Κοινής Αγροτικής Πολιτικής και υποστήριξη των ΟΤΑ στην αξιοποίηση του, καθώς και του προγράμματος LEADER /CLLD.

• Την απόδοση πόρων από τον ΕΟΑΝ και το Πράσινο Ταμείο, για τη χρηματοδότηση «πράσινων» έργων σε όλους τους Δήμους.

• Τον «επαναπατρισμό» του συνόλου των πόρων που αφαιρέθηκαν από τους Δήμους (τέλη παραχωρησιούχων, ζύθου, βοσκής, τελών φυσικού αερίου και πετρελαιοειδών, κλπ).

• Την εκπόνηση κι εφαρμογή προγράμματος υποστήριξης των μικρών Δήμων (ορεινών, νησιωτικών και νεοσύστατων Δήμων, με τη σύσταση «Κοινών Υπηρεσιών» και τηλε-υποστήριξης), με ειδική χρηματοδότηση.

• Την υποστήριξη του ρόλου των Περιφερειακών Επιτροπών Αναπτυξιακού Σχεδιασμού (άρθρο 64 του Ν.4914/2022) στην εξειδίκευση και την εφαρμογή των Περιφερειακών Προγραμμάτων του ΕΣΠΑ 2021– 2027.

• Την έγκριση από το «Πρόγραμμα Τεχνικής Βοήθειας του ΕΣΠΑ για τη βελτίωση της διοικητικής ικανότητας των δικαιούχων», ενός Προγράμματος για τις Ολοκληρωμένες Χωρικές Επενδύσεις (ΟΧΕ), τους Δήμους, τις ΔΕΥΑ, τους ΦοΔΣΑ κλπ.

Τομέας Περιβάλλοντος

Για το περιβάλλον και την αειοφόρο ανάπτυξη η παράταξη προτάσσει:

Την ακύρωση του παράλογου τέλους ταφής που επιβαρύνει αδικαιολόγητα τους προυπολογισμούς των Δήμων και τους πολίτες.
Την επικαιροποίηση του Εθνικού και των Περιφερειακών Σχεδίων Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων.
Την απόδοση πόρων από τον ΕΟΑΝ και το «Πράσινο Ταμείο» για την υλοποίηση επενδυτικών έργων και δράσεων για την προώθηση της ανακύκλωσης, τον εκσυγχρονισμό του εξοπλισμού των Δήμων και την υιοθέτηση του μοντέλου της κυκλικής οικονομίας για τη διαχείριση των στερεών αποβλήτων.
Τη διαμόρφωση του νέου εθνικού σχεδίου για τη διαχείριση των υδάτων, στη βάση του ολιστικού σχεδίου διαχείρισης που εκπονεί η Κ.Ε.Δ.Ε., που δεν θα αφορά μόνον το πόσιμο νερό, αλλά και τα αρδευτικά ύδατα. Με αναδιοργάνωση της δημόσιας πολιτικής άρδευσης κι ενίσχυση του συστήματος των ΤΟΕΒ, ΓΟΕΒ & ΔΕΥΑ.
Την προώθηση της ηλεκτροκίνησης, με παράλληλη προώθηση της παραγωγής ενέργειας από Ανανεώσιμες Πηγές.
Την ενίσχυση του θεσμού των ενεργειακών Κοινοτήτων και τη δημιουργία του απαραίτητου χώρου στο δίκτυο του ΔΕΔΔΗΕ για την αξιοποίηση της ενέργειας που θα παράγεται.
Τη χρηματοδότηση για την υλοποίηση έργων ενεργειακής αναβάθμισης δημόσιων και δημοτικών κτιρίων και υποδομών.
Την ενεργοποίηση της Επιτροπής Καθοδήγησης της Προγραμματικής Σύμβασης ΥΠΕΝ – ΥΠOIK – ΥΠΕΣ – ΕΝΠΕ – ΚΕΔΕ – ΕΔΕΥΑ, και την ενίσχυση της Τεχνικής Γραμματείας της ΜΟΔ, με στόχο την ολοκλήρωση των υποδομών λυμάτων.
Την προώθηση ενός κοινά αποδεκτού πλαισίου για τη βελτίωση της δημόσιας πολιτικής ύδρευσης και αποχέτευσης των πόλεων και των οικισμών της χώρας, καθώς και της οργάνωσης των αυτοδιοικητικών δομών παροχής των σχετικών υπηρεσιών.
Τη βελτίωση θεσμικού πλαισίου αδειοδότησης μικρών Εγκαταστάσεων Επεξεργασίας Λυμάτων Δ ́προτεραιότητας.
Την πρόβλεψη να συμπεριληφθούν οι Δήμοι στις βασικές Γνωμοδοτούσες Υπηρεσίες αδειοδότησης τωνέργων ΑΠΕ και να αυξηθούν τα αντισταθμιστικά οφέλη προς αυτούς.
Το σχεδιασμό και εκπόνηση επιχειρησιακού προγράμματος υποστήριξης της εκπόνησης των ΤοπικώνΠολεοδομικών Σχεδίων.
Την εκπόνηση και εφαρμογή ενός τριετούς Εθνικού Σχεδίου Πολιτικής Προστασίας, με πρόβλεψη ενόςδιακριτού υποπρογράμματος τεχνικής υποστήριξης για τη προσαρμογή και οργάνωση των φορέων της πρωτοβάθμιας αυτοδιοίκησης στην άσκηση των αρμοδιοτήτων πολιτικής προστασίας και στο συντονισμό με τον εθνικό επιχειρησιακό σχεδιασμό.
Τη δημιουργία ισχυρών περιφερειακών και τοπικών δομών και μηχανισμών πολιτικής προστασίας που προβλέπει ο Ν.4662/2020.
Την ενίσχυση των δομών Πολιτικής Προστασίας των Δήμων και των Συνδέσμων με εξοπλισμό και μέσα αξιοποιώντας πόρους από το Ε.Π. Πολιτική Προστασία και το Ταμείο Ανάκαμψης.
Το ξεκαθάρισμα των αρμοδιοτήτων με τη βελτίωση του κανονιστικού πλαισίου (αποσαφήνιση αρμοδιοτήτων, επιτάχυνση συναφών δημόσιων πολιτικών, ενίσχυση του ανθρώπινου δυναμικού, αύξηση της ετήσιας χρηματοδότησης, εγχειρίδιο πολιτικής προστασίας, ψηφιοποίηση των λειτουργιών της δημόσιας πολιτικής κλπ).
Άξονας Τοπικό Κοινωνικό Κράτος

• Τη διοικητική ενίσχυση των Δήμων και τη χρηματοδότησή τους από το Πρόγραμμα «Δοξιάδης», με σκοπότην υλοποίηση των αρμοδιοτήτων που ήδη έχουν στη δημόσια πολιτική δημόσιας υγείας, σε τοπικό επίπεδο.

• Την εφαρμογή Προγράμματος Συλλογικής Υποστήριξης των Δήμων με στόχο τη διεύρυνση της συμβολήςτους στον συντονισμό και την εφαρμογή της δημόσιας πολιτικής πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας σε τοπικό επίπεδο.

• Τη συγκρότηση του Συστήματος Διακυβέρνησης του «Εθνικού Μηχανισμού Συντονισμού, Παρακολούθησηςκαι Αξιολόγησης των Πολιτικών Κοινωνικής Ένταξης και Κοινωνικής Συνοχής» (Ν.4445/2016) με τη συμμετοχή της ΚΕΔΕ.

• Την υιοθέτηση των προτάσεων της Επιτροπής Κοινωνικής Πολιτικής της ΚΕΔΕ που αφορούν την «Εθνική Στρατηγική για την Κοινωνική Ένταξη και Μείωση της Φτώχειας (ΕΣΚΕ 2021–2027), με άξονες το Οριζόντιο Πρόγραμμα για την Πρωτοβάθμια Κοινωνική Φροντίδα, τη στέγαση των Κοινωνικο-προνοιακών δομών, την Πρόληψη των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας.

• Τη συνέχιση του Προγράμματος «Επισιτιστικής και Βασικής Υλικής Συνδρομής» (ΤΕΒΑ) από τους Δήμους.

• Τη χρηματοδότηση των ΚΔΑΠ & τα ΚΔΑΠ-ΜΕΑ.

• Την προώθηση και υποστήριξη παιδιών για την ένταξή τους στην προσχολική εκπαίδευση καθώς και για την πρόσβαση παιδιών σχολικής ηλικίας, εφήβων και ατόμων με αναπηρία, σε υπηρεσίες δημιουργικής απασχόλησης (αύξηση τιμών vouchers κατά 30% για τις δημοτικές δομές ΚΔΑΠ & ΚΔΑΠΜΕΑ).

• Τη συνέχιση της λειτουργίας των δημοτικών κοινωνικών δομών αντιμετώπισης της φτώχειας, καθώς και την ίδρυση και λειτουργία νέων ΚΗΦΗ.

• Την υλοποίηση πολιτικών για διασφάλιση Κοινωνικής Κατοικίας, προσιτής σε όλους.

• Την υποστήριξη της λειτουργίας των σχολείων από τους Δήμους, σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας.

• Την αναβάθμιση του ρόλου των Δημοτικών Κέντρων Διά Βίου Μάθησης σε τοπικό επίπεδο, με έμφαση στονψηφιακό εγγραμματισμό των πολιτών.

Άξονας Μοντέλο λειτουργίας Αυτοδιοίκησης Α΄Βαθμού

Οι προγραμματικές δεσμεύσεις της παράταξης «Σύγχρονοι, Ισχυροί Δήμοι»:

• Tη σύνταξη του Νέου Κώδικα Αυτοδιοίκησης.

• Τη Σύνταξη του Νέου Κώδικα Δημοτικών Υπαλλήλων.

• Την κατάργηση των εγκρίσεων σκοπιμότητας των αποφάσεων των Δήμων από τις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις και τα Υπουργεία, ώστε κάθε έλεγχος των αποφάσεων να αφορά μόνο τη νομιμότητά τους.

• Τη διεύρυνση, σύμφωνα και με τον Ευρωπαϊκό Χάρτη Τοπικής Αυτονομίας, των βαθμών ελευθερίας των δήμων στην οργάνωση των υπηρεσιών τους.

• Την υιοθέτηση της πρότασης της Κ.Ε.Δ.Ε., όσον αφορά τον θεσμό της κινητικότητας, ώστε να απαιτείται η σύμφωνη γνώμη του δημάρχου για το προσωπικό όλων των κατηγοριών και όχι μόνο των τεχνικών και των οικονομικών υπαλλήλων.

• Την ενίσχυση της διοικητικής ικανότητας των Δήμων, μέσω του Προγράμματος Τεχνικής Βοήθειας του ΕΣΠΑ 2021–2027, όπως προβλέπεται στο άρθρο 43 του Ν.4914/2022.
• Την υλοποίηση ενός 4ετους προγράμματος για την κάλυψη των κενών θέσεων σε προσωπικό των Δήμων, τη στελέχωση των νέων υπηρεσιών και την αντικατάσταση των αποχωρούντων υπαλλήλων (με την κινητικότητα και τη συνταξιοδότηση).

• Τη βελτίωση της καταστατικής θέσης των αιρετών της Αυτοδιοίκησης, με βάση τις σχετικές προτάσεις της Κ.Ε.Δ.Ε., με όρους οικονομικής και θεσμικής ισοτιμίας σε σχέση με το άλλο πολιτικό προσωπικό.

• Την υλοποίηση διετούς προγράμματος συγκρότησης των επτά (7) Αυτοτελών Υπηρεσιών Εποπτείας ΟΤΑ(διασφάλιση υποδομής και εξοπλισμού, πρόσληψη προσωπικού, οργάνωση υπηρεσιών και εκπόνηση προτύπων, κατάρτιση και συμβουλευτική υποστήριξη προσωπικού, ενημέρωση αιρετών και υπαλλήλων ΟΤΑ).

• Την απλούστευση και επιτάχυνση των διαδικασιών πρόσληψης του προσωπικού μέσω του ΑΣΕΠ.

• Την υλοποίηση προγράμματος Συλλογικής Υποστήριξης για την ενσωμάτωση των Νομικών Προσώπων στους Δήμους (Ν.5056/2023).

• Την ολοκλήρωση του Προγράμματος στελέχωσης της Δημοτικής Αστυνομίας (Ν. 5003/2022) (πρόσληψη και κατάρτιση προσωπικού κλπ).

• Την ολοκλήρωση του Προγράμματος συγκρότησης των Υπηρεσιών Δόμησης (ΥΔΟΜ).

• Τη συγκρότηση του συστήματος εσωτερικού ελέγχου και διαχείρισης κινδύνων (Ν.4795/2021 και Ν.5013/2023).

• Τη βελτίωση της δημοσιονομικής διαχείρισης των Δήμων, με την υποστήριξη της ΕΕΤΑΑ.

• Την αποσαφήνιση των αρμοδιοτήτων όταν ασκούνται «συντρέχουσες» αρμοδιότητες, δηλαδή όταν ασκούν τυπικά και πρακτικά την ίδια αρμοδιότητα ταυτόχρονα δύο διοικητικά επίπεδα (Υπουργείο ή Αποκεντρωμένη Διοίκηση, οι Περιφέρειες, οι Δήμοι).

• Την αλλαγή της διοικητικής υπαγωγής υπαρχουσών συγκροτημένων δομών, που ήδη λειτουργούν σε τοπικό επίπεδο.

Ψηφιακός μετασχηματισμός

Τέλος, οι προτεραιότητες αναφορικά με την ψηφιακή μεταρρύθμιση:

• Την υλοποίηση σχεδίου συλλογικής υποστήριξης των Δήμων, για την αξιοποίηση του Προγράμματος «Έξυπνες Πόλεις» που χρηματοδοτείται μέσω του ΕΣΠΑ.
• Την εκπόνηση τετραετούς Επιχειρησιακού Προγράμματος προώθησης της Ψηφιακής Πολυεπίπεδης Διακυβέρνησης, με πιλοτική εφαρμογή της σε «ώριμες» δημόσιες πολιτικές όπως είναι η Διαχείριση Ύδρευσης και Αποχέτευσης, η Διαχείριση Στερεών Αποβλήτων, η Παροχή Κοινωνικών Υπηρεσιών, κλπ.
• Την επέκταση του προγράμματος γρήγορης και δωρεάν πρόσβασης στο διαδίκτυο, σε όλους τους Δήμους της χώρας.
• Την εφαρμογή της Τεχνητής Νοημοσύνης στις υπηρεσίες του Δημοσίου και των Δήμων, με στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση του πολίτη με τη μέγιστη ασφάλεια.

NewsRoom
AUTHOR
PROFILE

Posts Carousel

Latest Posts

Top Authors

Most Commented

Featured Videos