Μια πλωτή πόλη κατασκευάζεται στον Ινδικό Ωκεανό

Μια πλωτή πόλη κατασκευάζεται στον Ινδικό Ωκεανό

Μια πόλη αναδύεται από τα νερά του Ινδικού Ωκεανού. Σε μια γαλαζοπράσινη λιμνοθάλασσα, μόλις 10 λεπτά με πλοίο από το Μάλε, την πρωτεύουσα των Μαλδίβων, κατασκευάζεται μια πλωτή πόλη, αρκετά μεγάλη για να φιλοξενήσει 20.000 κατοίκους. Η πλωτή πόλη θα αποτελείται από 5.000 πλωτές μονάδες, συμπεριλαμβανομένων σπιτιών, εστιατορίων, καταστημάτων και σχολείων. Οι πρώτες μονάδες θα

Μια πόλη αναδύεται από τα νερά του Ινδικού Ωκεανού. Σε μια γαλαζοπράσινη λιμνοθάλασσα, μόλις 10 λεπτά με πλοίο από το Μάλε, την πρωτεύουσα των Μαλδίβων, κατασκευάζεται μια πλωτή πόλη, αρκετά μεγάλη για να φιλοξενήσει 20.000 κατοίκους.

Η πλωτή πόλη θα αποτελείται από 5.000 πλωτές μονάδες, συμπεριλαμβανομένων σπιτιών, εστιατορίων, καταστημάτων και σχολείων. Οι πρώτες μονάδες θα αποκαλυφθούν αυτόν τον μήνα, ενώ οι πρώτοι κάτοικοι θα αρχίσουν να μετακομίζουν στις αρχές του 2024 και η πόλη αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2027.

Το έργο -μια κοινοπραξία μεταξύ της εταιρείας ανάπτυξης ακινήτων Dutch Docklands και της κυβέρνησης των Μαλδίβων- δεν αποτελεί πείραμα ή ένα φουτουριστικό όραμα, αλλά μια πρακτική λύση στη σκληρή πραγματικότητα της ανόδου της στάθμης της θάλασσας.

(Waterstudio.NL/Dutch Docklands)

Οι Μαλδίβες, ένα αρχιπέλαγος από 1.190 νησιά με χαμηλό υψόμετρο, είναι ένα από τα πιο ευάλωτα έθνη του κόσμου στην κλιματική αλλαγή. Το 80% της χερσαίας έκτασης βρίσκεται λιγότερο από ένα μέτρο πάνω από το επίπεδο της θάλασσας. Με τις εκτιμήσεις για άνοδο της στάθμης έως και ένα μέτρο μέχρι το τέλος του αιώνα, σχεδόν ολόκληρη η χώρα θα μπορούσε να βυθιστεί. Μια πλωτή πόλη όμως, θα μπορούσε να ανυψωθεί μαζί με τη θάλασσα.

Αυτό ελπίζουν οι κάτοικοι των Μαλδίβων, δήλωσε ο Koen Olthuis, ιδρυτής του Waterstudio, του αρχιτεκτονικού γραφείου που σχεδίασε την πόλη.

«Η πόλη αυτή μπορεί να αποδείξει ότι υπάρχουν οικονομικά προσιτές κατοικίες, μεγάλες κοινότητες και κανονικές πόλεις πάνω στο νερό που είναι επίσης ασφαλείς. Οι κάτοικοι των Μαλδίβων θα μετατραπούν από κλιματικοί πρόσφυγες σε κλιματικοί καινοτόμοι», δήλωσε στο CNN.

(Waterstudio.NL/Dutch Docklands)

Πέρυσι, οι πλημμύρες κόστισαν στην παγκόσμια οικονομία περισσότερα από 82 δισεκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με τον αντασφαλιστικό οργανισμό Swiss Re, και καθώς η κλιματική αλλαγή προκαλεί πιο ακραία καιρικά φαινόμενα, το κόστος αναμένεται να αυξηθεί. Μια έκθεση του Παγκόσμιου Ινστιτούτου Πόρων προβλέπει ότι μέχρι το 2030, αστική περιουσία αξίας άνω των 700 δισεκατομμυρίων δολαρίων θα επηρεάζεται ετησίως από παράκτιες και ποτάμιες πλημμύρες.

Μια κανονική πόλη που απλώς επιπλέει

Τα σπίτια θα είναι βαμμένα στα χρώματα του ουράνιου τόξου, θα έχουν μεγάλα μπαλκόνια και θέα στη θάλασσα. Οι κάτοικοι θα μετακινούνται με βάρκες, θα μπορούν να περπατήσουν, να κάνουν ποδήλατο ή να οδηγήσουν ηλεκτρικά σκούτερ ή αμαξίδια στους αμμώδεις δρόμους.

Η πλωτή πόλη θα προσφέρει χώρο που δύσκολα βρίσκει κανείς στην πρωτεύουσα, καθώς το Μάλε είναι μια από τις πιο πυκνοκατοικημένες πόλεις στον κόσμο, με περισσότερους από 200.000 ανθρώπους να στριμώχνονται σε μια έκταση περίπου οκτώ τετραγωνικών χιλιομέτρων. Επιπλέον, οι τιμές θα είναι ανταγωνιστικές με εκείνες του Hulhumalé (ένα τεχνητό νησί που χτίστηκε κοντά για να διευκολύνει τον υπερπληθυσμό), ξεκινώντας από 150.000 δολάρια για ένα στούντιο ή 250.000 δολάρια για μια οικογενειακή κατοικία.

Οι μονάδες κατασκευάζονται σε τοπικό ναυπηγείο και στη συνέχεια θα ρυμουλκυθούν στην πλωτή πόλη. Μόλις τοποθετηθούν στη θέση τους, θα συνδεθούν σε ένα μεγάλο υποβρύχιο όγκο από σκυρόδεμα, το οποίο είναι βιδωμένο στον πυθμένα της θάλασσας πάνω σε τηλεσκοπικά χαλύβδινα στηρίγματα που το αφήνουν να αυξομειώνεται απαλά με τα κύματα. Οι κοραλλιογενείς ύφαλοι που περιβάλλουν την πόλη συμβάλλουν στην παροχή ενός φυσικού κυματοθραύστη, σταθεροποιώντας την και αποτρέποντας το αίσθημα ναυτίας.

(Waterstudio.NL/Dutch Docklands)

Ο στόχος είναι η πόλη να είναι αυτάρκης και να έχει όλες τις ίδιες λειτουργίες με μια συμβατική πόλη στην ξηρά. Η πλωτή πόλη θα τροφοδοτείται κυρίως από ηλιακή ενέργεια που θα παράγεται επιτόπου. Για τον κλιματισμό της, η πόλη θα χρησιμοποιεί ψύξη με θαλασσινό νερό.

Όπως τόνισε ο αρχιτέκτονας στο CNN, τοπικοί εμπειρογνώμονες αξιολόγησαν αυστηρά τις πιθανές περιβαλλοντικές επιπτώσεις της κατασκευής και έκριναν ότι το έργο βοηθά στην στην τόνωση της φυσικής ανάπτυξης των κοραλλιών.

ΠΗΓΗ: CNN

 

 

www.ertnews.gr

Μπορεί να σας ενδιαφέρουν