Ροή ειδήσεων

Μάσκα στο σχολείο: Η εξοικείωση των παιδιών και ο ρόλος της οικογένειας – Τι λένε οι ψυχολόγοι

Μάσκα στο σχολείο: Η εξοικείωση των παιδιών και ο ρόλος της οικογένειας – Τι λένε οι ψυχολόγοι

Η βασικότερη επιρροή για θέματα που σχετίζονται με το αξιακό μας σύστημα και με τον τρόπο ζωής μας, προέρχεται από την οικογένεια. Όπως τονίζει στο ert.gr η Ψυχολόγος και Οικογενειακή Θεραπεύτρια, Μαρία Ξηρού, σε περιπτώσεις που τα παιδιά ή/και οι έφηβοι δυσκολεύονται να προσαρμοστούν στα νέα μέτρα πρόληψης κατά την πανδημία (χρήση μάσκας στο σχολείο, διατήρηση αποστάσεων από τους φίλους τους κ.λπ.) δεν χρειάζεται τρομοκρατία και δημιουργία ενόχων, αλλά χρειάζεται περισσότερη υπομονή και ενημέρωση.

«Διανύουμε μια αρκετά περίπλοκη κατάσταση που μας επηρεάζει όλους και όλες και καλούμαστε άμεσα να προσαρμοστούμε σε νέες συνήθειες που αφορούν στον τρόπο επαφής μας με τους σημαντικούς άλλους αλλά και τις καθημερινές μας ασχολίες (εργασία, σχολείο, δραστηριότητες, διασκέδαση κ.ά.). Είναι σημαντικό αρχικά να μπορέσουμε να ακούσουμε όλες τις φωνές των ατόμων που καλούνται να προσαρμοστούν σε νέα δεδομένα. Να υπάρχει χώρος έκφρασης και συζήτησης θέτοντας όλα τα επιστημονικά δεδομένα και τους τρόπους που μπορούμε να προστατέψουμε τον εαυτό μας και τους άλλους.

Τα παιδιά που βρίσκονται σε νηπιακή ηλικία μπορούν να γνωρίζουν λίγα και συγκεκριμένα πράγματα σε ό,τι αφορά τον ιό, καθώς και τη θετική στάση των γονέων ή των ατόμων που τα φροντίζουν, αναφορικά με τους τρόπους προστασίας από την πανδημία, όπως είναι η χρήση της μάσκας.

Για τα παιδιά που είναι στο Δημοτικό, θα πρέπει να προσφέρουμε τις σχετικές πληροφορίες ανάλογα με την ηλικία• αλλιώς μιλάμε σε ένα παιδί Πρώτης Δημοτικού και διαφορετικά σε ένα παιδί της Πέμπτης και της Έκτης. Η σωστή ενημέρωση, χωρίς να τρομοκρατούμε τα παιδιά, και η θετική μας στάση απέναντι στην πρόληψη είναι δυο σημαντικά εφόδια για την ομαλή έκβαση όλων αυτών των αλλαγών. Επίσης χρειάζεται να υπάρχει χρόνος και χώρος στα παιδιά για να εκφράσουν τις αγωνίας τους, τη δυσαρέσκειά τους, τον θυμό, τον φόβο και όποιο συναίσθημα βιώνουν μέσα στις παρούσες συνθήκες της πανδημίας. Αυτό δεν αφήνει χώρο για διαπραγμάτευση των μέτρων προστασίας, αλλά αφήνει χώρο για έκφραση και επικοινωνία.

Στο ηλικιακό φάσμα των εφήβων τα πράγματα μπορεί να είναι πιο περίπλοκα, όχι τόσο στην κατανόηση των μέτρων, αλλά στο κατά ποσό οι έφηβοι νιώθουν άτρωτοι σε ό,τι αφορά τη ζωή τους, και πώς μπορούν να διαχειριστούν, όταν οι ίδιοι τηρούν τα μέτρα, σχόλια γελοιοποίησης και χλευασμού από τους φίλους, συμμαθητές και συνομήλικούς τους, και όταν νιώθουν φόβο και αγωνία για τους εαυτούς τους και τους σημαντικούς άλλους. Πώς θα δεχτούν να απέχουν από δραστηριότητες που έως τώρα ήταν στην καθημερινότητά τους, όπως για παράδειγμα συναντήσεις με φίλους, γιορτές γενεθλίων, αθλήματα, σχολικές εκδρομές κ.ά.; Φαίνεται δύσκολο αλλά όχι ακατόρθωτο, ελπίζοντας πως αυτό που ζούμε είναι παροδικό. Χρειάζεται να τονίζουμε τη σημασία της πρόληψης και της συλλογικότητας για την υγεία μας στους δικούς μας ανθρώπους, στους ανθρώπους δίπλα μας. Αντίστοιχη εκπαίδευση των παιδιών εκτός από την οικογένεια, χρειάζεται να την προσφέρει και το σχολικό περιβάλλον ώστε η υιοθέτηση των μέτρων πρόληψης να γίνουν μια ξεκάθαρη στάση ζωής!

Δεν υπάρχει λόγος για τρομοκρατία και δημιουργία ενόχων σε κανένα ηλιακό γκρουπ. Οι γονείς καθώς και το σχολικό περιβάλλον είναι αναγκαίο να ενημερώνονται από έγκριτα επιστημονικά μέσα για τη σωστή έκβαση των νέων δεδομένων. Σε περιπτώσεις που τα παιδιά ή/και οι έφηβοι δυσκολεύονται να εφαρμόσουν τα μέτρα πρόληψης κατά του covid 19, χρειάζεται από τους γονείς περισσότερη υπομονή και ενημέρωση, και αυτά σίγουρα  χρειάζονται συνεχή ενθάρρυνση από όλους μας!»


**Η Μαρία Ξηρού είναι Ψυχολόγος και Οικογενειακή Θεραπεύτρια

www.ert.gr

Check Also

Mobile World Congress 2021: Συμμετέχουν 31 ελληνικές εταιρίες και Οργανισμοί από τον χώρο της καινοτομίας

«Επιστρέφει» φέτος δυναμικά, η Mobile World Congress (MWC) της Βαρκελώνης, μια από τις σημαντικότερες εκθέσεις …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *