Η Google πιέζεται να αφαιρέσει ρωσικά κανάλια προπαγάνδας στο YouTube

Η Google πιέζεται να αφαιρέσει ρωσικά κανάλια προπαγάνδας στο YouTube

Η Google, η μητρική εταιρεία του YouTube, δέχεται πιέσεις να αφαιρέσει τα φιλορωσικά κανάλια που διαδίδουν προπαγάνδα στην πλατφόρμα της, εν μέσω της εισβολής της Ρωσίας στην Ουκρανία. Σύμφωνα με άρθρο της Independent, αρκετοί ακτιβιστές των κοινωνικών μέσων δικτύωσης στις ΗΠΑ επεσήμαναν ότι το YouTube συνεχίζει να φιλοξενεί ρωσικά κανάλια προπαγάνδας. Το YouTube έχει τεράστια

Η Google, η μητρική εταιρεία του YouTube, δέχεται πιέσεις να αφαιρέσει τα φιλορωσικά κανάλια που διαδίδουν προπαγάνδα στην πλατφόρμα της, εν μέσω της εισβολής της Ρωσίας στην Ουκρανία.

Σύμφωνα με άρθρο της Independent, αρκετοί ακτιβιστές των κοινωνικών μέσων δικτύωσης στις ΗΠΑ επεσήμαναν ότι το YouTube συνεχίζει να φιλοξενεί ρωσικά κανάλια προπαγάνδας.

Το YouTube έχει τεράστια απήχηση στη Ρωσία και η πλατφόρμα συνεχίζει να χρησιμοποιείται ευρέως από επικριτές της κυβέρνησης του Κρεμλίνου, από μέσα ενημέρωσης που υποστηρίζονται από το κράτος, καθώς και από φιλορώσους προπαγανδιστές.

Εν μέσω του πολέμου στην Ουκρανία, αξιωματούχοι στις ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο και την Ευρωπαϊκή Ένωση συζητούν περαιτέρω κυρώσεις και άλλες κινήσεις για να στοχεύσουν ομάδες προπαγάνδας και άτομα με τεράστιο αριθμό συνδρομητών στην πλατφόρμα.

Μια τέτοια κύρωση από την ΕΕ, για παράδειγμα, έχει ως στόχο τον Βλαντιμίρ Σολοβιόφ, έναν δημοσιογράφο της ρωσικής τηλεόρασης και του ραδιοφώνου που βρίσκεται πίσω από ένα κανάλι στο YouTube με περισσότερους από ένα εκατομμύριο συνδρομητές.

Μια έκθεση της ΕΕ που δημοσιεύθηκε την Τετάρτη (23/2), σημειώνει ότι ο Σολοβιόφ είναι «γνωστός για την εξαιρετικά εχθρική του στάση απέναντι στην Ουκρανία και τη στήριξή του στη ρωσική κυβέρνηση», προσθέτοντας ότι είναι υπεύθυνος για την «υποστήριξη ενεργειών ή πολιτικών που υπονομεύουν την εδαφική ακεραιότητα, την κυριαρχία και την ανεξαρτησία της Ουκρανίας».

Ένα τετράωρο livestream που δημοσιεύθηκε στο κανάλι του στο YouTube σχετικά με τις ρωσικές στρατιωτικές επιθέσεις στην Ουκρανία, είχε πάνω από 2,7 εκατομμύρια προβολές μέσα στις πρώτες εννέα ώρες, ανέφερε το Bloomberg.

Αρκετοί επικριτές στις ΗΠΑ επεσήμαναν στο Twitter ότι το YouTube όχι μόνο επιτρέπει τη φιλοξενία φιλορωσικής προπαγάνδας στην πλατφόρμα του, αλλά και ότι δημιουργεί και έσοδα από τέτοια κανάλια με διαφημίσεις από αμερικανικά brands.

Το Media Matters, ένα παρατηρητήριο για τα μέσα ενημέρωσης στις ΗΠΑ, διαπίστωσε σε μια μικρή έρευνα που πραγματοποίησε πέρσι, ότι τουλάχιστον 13 λογαριασμοί της ρωσικής κυβέρνησης – που χαρακτηρίζονται από το YouTube ως «χρηματοδοτούμενοι» από κυβερνητική οντότητα ή ως «δημόσια εκπομπή» – φιλοξενούν διαφημίσεις στα κανάλια τους.

Όπως αναφέρει το Bloomberg, το YouTube έχει διαφημιστικές συνεργασίες με εταιρείες και προσωπικότητες στη Ρωσία που έχουν υποστεί κάποιες κυρώσεις, σύμφωνα με την Omelas, μια εταιρεία που ειδικεύεται στη γεωπολιτική ανάλυση. Αυτοί οι δεσμοί δεν παραβιάζουν τους ισχύοντες νόμους, αλλά δείχνουν πόσο βαθιά είναι η εμπορική σχέση της Google με ομάδες που βρίσκονται κοντά στην κυβέρνηση της Ρωσίας, δήλωσε στο Bloomberg ο Μπεν Ντάμπαου, συνιδρυτής της Omelas.

«Μέχρι στιγμής δεν έχουν κάνει κατι παράνομο», είπε ο Ντάμπαου αναφερόμενος στην Google.

«Αλλά για να επεκτείνουν την αγορά τους στη Ρωσία, έχουν μπλέξει με πραγματικά σκοτεινούς χαρακτήρες», πρόσθεσε.

Η Google αντιμετωπίζει ήδη μια σειρά πολιτικών προβλημάτων στη Ρωσία. Τον Δεκέμβριο, ένα ρωσικό δικαστήριο αποφάσισε ότι η εταιρεία έπρεπε να πληρώσει πρόστιμα που διπλασιάζονταν κάθε μέρα, αφού το YouTube μπλόκαρε έναν λογαριασμό που ανήκε σε έναν σύμμαχο του προέδρου Βλαντίμιρ Πούτιν, στον οποίο είχαν επιβληθεί κυρώσεις. Νωρίτερα μέσα στο έτος, η Google αφαίρεσε βίντεο και εφαρμογές από πρόσωπα της ρωσικής αντιπολίτευσης, αφού δέχθηκε πιέσεις από τη ρωσική κυβέρνηση.

Τα κανάλια που συνδέονται με τη ρωσική κυβέρνηση έχουν περισσότερες από 80 δισεκατομμύρια προβολές, σύμφωνα με την Omelas.

Το YouTube έχει προηγουμένως υποστηρίξει ότι αποτελεί ζωτική διέξοδο για τους επικριτές της κυβέρνησης στη Ρωσία, όπου το κράτος έχει στενούς δεσμούς με τα ραδιοτηλεοπτικά μέσα της χώρας. Τον Σεπτέμβριο, αφού το YouTube αφαίρεσε βίντεο της ρωσικής αντιπολίτευσης, η διευθύνουσα σύμβουλος Susan Wojcicki δήλωσε ότι η εταιρεία θεωρεί την ελευθερία του λόγου ως «βασική αξία» στη χώρα.

Η ρυθμιστική αρχή του Ηνωμένου Βασιλείου Ofcom αντιμετωπίζει επίσης εκκλήσεις για το κλείσιμο του υποστηριζόμενου από το Κρεμλίνο τηλεοπτικού σταθμού Russia Today (RT).

«Είναι πάντα ωραίο να βλέπεις τους δυτικούς και ιδιαίτερα τους Βρετανούς πολιτικούς να εγκαταλείπουν επιτέλους την υποκριτική τους στάση και να δηλώνουν υπέρ της ανοιχτής παρέμβασης σε θεσμούς που διατυμπάνιζαν ως δήθεν εντελώς ανεξάρτητους και ελεύθερους από πολιτικές πιέσεις και παρεμβάσεις», δήλωσε η αναπληρώτρια αρχισυντάκτρια του RT, Anna Belkina.

Ορισμένες κυρώσεις που επέβαλαν οι ΗΠΑ προσπάθησαν επίσης να περιορίσουν τη ρωσική προπαγάνδα. Νωρίτερα αυτή την εβδομάδα, ο πρόεδρος των ΗΠΑ Τζο Μπάιντεν απαγόρευσε την προμήθεια αγαθών, υπηρεσιών ή τεχνολογίας σε τμήματα της αυτονομιστικής περιοχής Ντονέτσκ της Ουκρανίας, όπου ένα τηλεοπτικό δίκτυο που συνδέεται με τους αυτονομιστές, έχει περισσότερους από 200.000 συνδρομητές στο YouTube και έχει δημοσιεύσει πάνω από 25 βίντεο σχετικά με τη σύγκρουση στην Ουκρανία την τελευταία ημέρα.

Ο Σεργκέι Χοβιαντίνοφ, πρώην δικηγόρος της Google στη Ρωσία, φέρεται να δήλωσε ότι οι νόμοι της Ρωσίας για τις τηλεπικοινωνίες αναγκάζουν τις μεγάλες τεχνολογικές πλατφόρμες, όπως το YouTube και το Facebook, να συμμορφώνονται με τα κρατικά αιτήματα για την αφαίρεση ή την αποκατάσταση περιεχομένου.

ΠΗΓΗ: Independent, Bloomberg

 

www.ertnews.gr

Μπορεί να σας ενδιαφέρουν