Η καθημερινή κατανάλωση τσαγιού προστατεύει από την γνωστική εξασθένηση και την απώλεια μνήμης

Η καθημερινή κατανάλωση τσαγιού προστατεύει από την γνωστική εξασθένηση και την απώλεια μνήμης

Στη μελέτη, που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Frontiers in Nutrition, ερευνητές στο Τμήμα Γηριατρικής Ψυχιατρικής της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου της Σαγκάης Jiao Tong εξέτασαν περισσότερα από 1.500 άτομα ηλικίας άνω των 60 ετών, συγκρίνοντας τα αποτελέσματα των γνωστικών αξιολογήσεων. Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι όσοι έπιναν τσάι ήταν λιγότερο επιρρεπείς σε γνωστική έκπτωση. Επιπλέον, περισσότεροι από

Στη μελέτη, που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Frontiers in Nutrition, ερευνητές στο Τμήμα Γηριατρικής Ψυχιατρικής της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου της Σαγκάης Jiao Tong εξέτασαν περισσότερα από 1.500 άτομα ηλικίας άνω των 60 ετών, συγκρίνοντας τα αποτελέσματα των γνωστικών αξιολογήσεων. Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι όσοι έπιναν τσάι ήταν λιγότερο επιρρεπείς σε γνωστική έκπτωση.

Επιπλέον, περισσότεροι από 100 από τους συμμετέχοντες υποβλήθηκαν σε μαγνητικές τομογραφίες στις οποίες οι ερευνητές ανέλυσαν πώς το μέγεθος των διαφορετικών τμημάτων του εγκεφάλου τους συγκρίνεται με τις συνήθειες κατανάλωσης αλκοόλ.

Βρήκαν ότι στο corpus callosum, την περιοχή του εγκεφάλου που συνδέει το αριστερό και το δεξί ημισφαίριο και παίζει σημαντικό ρόλο στη γνωστική λειτουργία, το πίσω μέρος του ήταν μικρότερη για όσους πίνουν τσάι από ό,τι για εκείνους που δεν έπιναν τσάι.

Όσο μικρότερη είναι αυτή η περιοχή, τόσο λιγότερο άλλαζαν οι βαθμολογίες των συμμετεχόντων σε ένα τεστ συνειρμικής μάθησης καθώς μεγάλωναν. Συγκεκριμένα, οι δεξιότητες συνειρμικής μάθησης των συμμετεχόντων μειώθηκαν λιγότερο. Ως εκ τούτου, το τσάι μπορεί να διαδραματίσει ρόλο στη διατήρηση της εγκεφαλικής λειτουργίας επηρεάζοντας το μέγεθος του οπίσθιου σκληρού σώματος (corpus callosum).

Ωστόσο, πολλοί άλλοι παράγοντες του τρόπου ζωής παίζουν ρόλο και η κατανάλωση τσαγιού δεν θα αντισταθμίσει τις λανθασμένες επιλογές τρόπου ζωής. Η τακτική άσκηση, μια θρεπτική διατροφή πλούσια σε αντιοξειδωτικά θα μπορούσαν επίσης να βοηθήσουν.

Επιπλέον, οι ειδικοί έχουν εντοπίσει μια σειρά από άλλες επιλογές τρόπου ζωής που θα μπορούσαν να μας βοηθήσουν να κρατήσουμε το μυαλό μας ανοιχτό. Έτσι, ο ύπνος έχει αποδειχθεί ότι παίζει σημαντικό ρόλο στην καλή λειτουργία του εγκεφάλου μας. Επιπλέον, δραστηριότητες που το απαιτούν, όπως η δια βίου μάθηση, μπορούν επίσης να επηρεάσουν τη γνωστική απόδοση σε μεγάλη ηλικία.

Μετάφραση: Μικαέλα Λαμπρινίδου

www.ertnews.gr

Μπορεί να σας ενδιαφέρουν