Γιατί το 5G δεν έχει επηρεάσει τις αεροπορικές εταιρείες στην Ευρώπη

Γιατί το 5G δεν έχει επηρεάσει τις αεροπορικές εταιρείες στην Ευρώπη

Οι βιομηχανίες αερομεταφορών και τηλεπικοινωνιών των ΗΠΑ αναμένουν από τις ρυθμιστικές αρχές να αξιολογήσουν κατά πόσον η ανάπτυξη του 5G αποτελεί κίνδυνο για την ασφάλεια των αεροσκαφών. Η εμπορική ένωση Airlines for America, στην οποία ανήκουν οι εταιρείες American, Delta, FedEx, UPS και άλλες, έστειλε επιστολή στην Ομοσπονδιακή Επιτροπή Επικοινωνιών ζητώντας να σταματήσει η ανάπτυξη

Οι βιομηχανίες αερομεταφορών και τηλεπικοινωνιών των ΗΠΑ αναμένουν από τις ρυθμιστικές αρχές να αξιολογήσουν κατά πόσον η ανάπτυξη του 5G αποτελεί κίνδυνο για την ασφάλεια των αεροσκαφών.

Η εμπορική ένωση Airlines for America, στην οποία ανήκουν οι εταιρείες American, Delta, FedEx, UPS και άλλες, έστειλε επιστολή στην Ομοσπονδιακή Επιτροπή Επικοινωνιών ζητώντας να σταματήσει η ανάπτυξη του 5G στις ΗΠΑ σε εγκαταστάσεις που βρίσκονται σε απόσταση μικρότερη των δύο μιλίων από διαδρόμους προσγείωσης και απογείωσης αεροδρομίων.

Η AT&T και η Verizon ανακοίνωσαν νωρίτερα αυτό τον μήνα, ότι θα καθυστερήσουν την ενεργοποίηση της ασύρματης τεχνολογίας επόμενης γενιάς κατά δύο εβδομάδες μετά από αίτημα του υπουργού Μεταφορών Pete Buttigieg. Η Verizon αναμένει ότι το 5G θα είναι λειτουργικό μέχρι το τέλος του μήνα.

Εν τω μεταξύ, στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, η Ευρώπη έχει 5G και τα αεροπορικά ταξίδια και οι μεταφορές εμπορευμάτων συνεχίζονται με ασφάλεια. Δεν έχει προκαλέσει χάος για την Αμερική, προειδοποίησαν οι αεροπορικές εταιρείες.

Πάντως ένα είναι σίγουρο: το «πράσινο» φως για το 5G στην Ευρώπη δεν δόθηκε απερίσκεπτα από τις ρυθμιστικές αρχές. Εξάλλου, ο Οργανισμός Ασφάλειας της Αεροπορίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης (EASA) προειδοποίησε τον περασμένο μήνα για τον πιθανό κίνδυνο παρεμβολών από το 5G κοντά σε αεροδρόμια στις ΗΠΑ.

Ο EASA δήλωσε τότε ότι «δεν έχει εντοπιστεί κίνδυνος μη ασφαλούς παρέμβασης στην Ευρώπη». Ωστόσο, η Ομοσπονδιακή Διοίκηση Αεροπορίας προειδοποίησε ότι πιθανές παρεμβολές θα μπορούσαν να επηρεάσουν τα ευαίσθητα όργανα ενός αεροπλάνου, λόγω της εφαρμογής δυνητικά υψηλότερων εκπομπών ισχύος επίγειων σταθμών 5G.

Το ζήτημα που τίθεται είναι κατά πόσον το σήμα από τη ραδιοζώνη 5G μπορεί να επηρεάσει το υψόμετρο των αεροσκαφών. Τα υψομετρικά ραντάρ είναι “γείτονες” του 5G στο ραδιοφάσμα. Αυτό το δυνητικό πρόβλημα είναι πιο έντονο κατά την προσγείωση, όταν σταθμοί 5G στο έδαφος εκπέμπουν κοντά σε ένα υψομετρητή ή όταν τα smartphones 5G εκπέμπουν μέσα στο αεροσκάφος. Αυτό εξηγεί γιατί οι ρυθμιστικές αρχές εστιάζουν στον αντίκτυπο στην ασφάλεια γύρω από τα αεροδρόμια.

Ο Τζορτζ Χολμς, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Resonant, δήλωσε ότι η διαφορά μεταξύ των ΗΠΑ και της Ευρώπης οφείλεται στην εγγύτητά τους στις συχνότητες που διατίθενται για το 5G και στις ζώνες που ορίζονται για τα αλτίμετρα.

Η Resonant σχεδιάζει φίλτρα ραδιοσυχνοτήτων τα οποία χρησιμοποιούνται για την απομόνωση σημάτων από τη σωστή ζώνη, ενώ εμποδίζουν τον ανεπιθύμητο θόρυβο από άλλα σημεία του ραδιοφάσματος. Αυτά τα φίλτρα είναι σημαντικά στις εφαρμογές 5G.

Στις ΗΠΑ, το 5G έχει διατεθεί για μια περιοχή μεταξύ 3,7GHz και 3,98GHz, η οποία είναι πιο κοντά στη συχνότητα 4,2GHz-4,4GHz για τα υψόμετρα από ό,τι στην Ευρώπη, η οποία έχει ορίσει μια περιοχή 3,4GHz-3,8GHz για το 5G. Ο Χολμς δήλωσε ότι τα φίλτρα αλτίμετρων είναι καλύτερα στο να εμποδίζουν τα σήματα 5G στην Ευρώπη, με αποτέλεσμα να υπάρχουν λιγότερες πιθανές παρεμβολές.

«Έχουμε να κάνουμε με μια πολύ μικρή πιθανότητα που μπορεί όμως να έχει εξαιρετικά καταστροφικές συνέπειες», δήλωσε ο Χολμς. «Βρισκόμαστε ακόμη στα αρχικά στάδια της ανάπτυξης και χρήσης του 5G, οπότε αυτό το πρόβλημα παρεμβολής παραμένει ένα πιθανό ενδεχόμενο για το μέλλον. Μακροπρόθεσμα, αυτό αναδεικνύει την ανάγκη για φίλτρα υψηλής απόδοσης για όλες τις διαφορετικές τεχνολογίες που θα συνυπάρχουν πάνω από τα 3GHz», πρόσθεσε.

Από την πλευρά της, η CTIA -ένας εμπορικός όμιλος που εκπροσωπεί τη βιομηχανία ασύρματων επικοινωνιών των ΗΠΑ- υπογραμμίζει ότι σχεδόν 40 χώρες χρησιμοποιούν ήδη το 5G σε μια περιοχή του ραδιοφάσματος που μοιράζονται με τα αλτίμετρα και δεν έχει καταγραφεί καμία αρνητική επίπτωση στην αεροπορία.

Η CTIA επικαλείται την αυστραλιανή Αρχή Επικοινωνιών και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης, η οποία θεωρεί ότι η «ζώνη προστασίας» των 200 MHz είναι επαρκής για την προστασία των αλτίμετρων ραντάρ. Όταν η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Επικοινωνιών (FCC) διέθεσε χώρο στο ραδιοφάσμα για τις ασύρματες υπηρεσίες 5G στις αρχές του 2020, άφησε έναν χώρο 220 MHz μεταξύ των ζωνών για τις εν λόγω υπηρεσίες και των υψομέτρων ραντάρ.

Οι διαφορετικές αποφάσεις μεταξύ των ρυθμιστικών αρχών στην ΕΕ και τις ΗΠΑ μπορεί επίσης να είναι και θέμα πολιτικής. Ο Τζόναθαν Άτκιν, διευθύνων σύμβουλος της RBC Capital Markets, που ειδικεύεται στις τηλεπικοινωνίες, δήλωσε ότι αυτή η διαφορά μπορεί να οφείλεται κυρίως στη δια-υπηρεσιακή δυναμική εντός της κυβέρνησης των ΗΠΑ, η οποία δεν ισχύει στην Ευρώπη.

ΠΗΓΗ: Barron’s

 

 

www.ertnews.gr

Μπορεί να σας ενδιαφέρουν