Το αλληγορικό «Σπήλαιο» του Πλάτωνα και ο κόσμος των Fake News (video)

Για δύο βραδιές, αύριο και μεθαύριο, ανεβαίνει στο Μέγαρο Μουσικής η πειραματική όπερα το «Σπήλαιο». Αντλώντας από την πλατωνική αλληγορία του «Σπηλαίου», η σκηνοθέτης Έλλη Παπακωνσταντίνου, αναζητά αντιστοιχίες με τον σημερινό κόσμο της εικονικής πραγματικότητας και των ψευδών ειδήσεων. Επι σκηνής Έλληνες και ξένοι καλλιτέχνες.

Το «Σπήλαιο» της Έλλη Παπακωνσταντίνου, σε μουσική και ήχους του Τηλέμαχου Μούσα, χαρακτηρίστηκε εύστοχα κυβερνο-πανκ όπερα από κριτικούς και κοινό στη Δανία και στην Αγγλία, όπου παρουσιάστηκε το καλοκαίρι. Πρόκειται για μία σκηνική σύνθεση που επιχειρεί να συνδέσει την πλατωνική αλληγορία του Σπηλαίου με το κόσμο του Μάτριξ. Λίγο πριν ταξιδέψει για τις Ηνωμένες Πολιτείες, η περφόρμανς φιλοξενείται για δύο μόνο βραδιές την Τρίτη 9 και την Τετάρτη 10 Οκτωβρίου, στην Αίθουσα Νίκος Σκαλκώτας του Μεγάρου Μουσικής.

Η σκηνοθέτις Ελλη Παπακωνσταντίνου, λέει στην ΕΡΤ: «Ζούμε σ’ έναν κόσμο ψευδών ειδήσεων. Αυτή ήταν η σκέψη πριν από την παράσταση. Και μετά ήρθε ο Πλάτων, που αντιπαραβάλλει τον κόσμο των σκιών, που οι έγκλειστοι στο Σπήλαιο του Πλάτωνα θεωρούν ότι είναι αληθινός, με τους αλγόριθμους των κοινωνικών δικτύων που διαμορφώνουν τα σημερινά Σπήλαια ψευδαισθητικών πραγματικοτήτων».

λόγος, βίντεο-προβολές, λάιβ βίντεο, 4 φωνές, σαντούρι, πιάνο και live electronics, διαμορφώνουν τα πολλαπλά επίπεδα σκηνικής δράσης. Τη μουσική συνέθεσε ο Τηλέμαχος Μούσας.

Το σύνολο των περφόρμερ–μουσικών αποτελούν ο Blaine L. Reininger, ιδρυτικό μέλος των Τuxedomoon, του αβάντ-γκαρντ γκρουπ της δεκαετίας του ’80, η Αναστασία Κατσιναβάκη (στο πιάνο), η Μαριλένα Χρυσοχοΐδη στο σαντούρι, και η Βιβή Πέτση. Τις φιγούρες θεάτρου σκιών σχεδίασε και κατασκεύασε ο Τάσος Κώνστας.

Πηγή: ΕΡΤ
Ρεπορτάζ: Ματίνα Καλτάκη

www.ert.gr

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*